Jumanji The Next Level

Sunday 5 January 2020

When you're scared and insecure, that's when you need your people the most


Ada dua sebab aku nak tengok filem ni : The Rock dan sebab aku dah tengok Jumanji : Welcome to the Jungle. Welcome to the Jungle for me is a good movie, so aku nak tengok adakah second installment ni just as good or menghampakan seperti kebanyakan filem sequel.

Pendapat aku, sebelum tengok The Next level, korang kena tengok yang first dulu. Sure, korang akan still faham jalan cerita, cuma 'tak berapa nak sampai'. Aku tengok ni dengan adik aku and since dia tak tengok yang first, ada a few part aku kena bagi short briefing. Thankfully masa tengok ni orang tak ramai kalau tak mesti dah dikecam rakyat jelata sebab berborak dalam panggung.

Aku tak nak bagi sinopsis, sebab nanti spoiler. Tapi aku berani cakap yang sequel ni lagi best dari yang first! Probably sebab lebih banyak karekter dan watak-watak tu cuba adapt dengan avatar yang berbeza umur dan sifat mereka in real life..

Ada jugak slow scene dan banyak cakap tapi bagi aku tu antara kekuatan Jumanji : The Next Level. Sequel ni lagi banyak pengajaran. Tentang kekeluargaan, persahabatan dan menghargai hidup. Filem ni balance jugak dengan elemen kelakar. Oh by the way, tunggu sampai lampu bukak sebab ending dia ada surprise.

Kalau korang tanya aku, cerita ni aku recommend ke tidak, jawapan aku : yes please! Kalau ajak aku tengok kali kedua pun aku onz!

Oklah, thanks for reading dan selamat menonton!


36 comments

  1. akk tengok Jumanji yg lama dulu..yg ada Robin William..yg baru2 tk tengok lg..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau yang tu, dialog pun saya dah hafal. Jumanji original gak yang paling best

      Delete
  2. Akak dah tengok masa bulan lepas. Time tuh tengok laki bini n anak yg kcik. Yg kakak2nya balik kampung. Enjoy jugaklah tengok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerita ni dah lama. Tapi tulah saya baru berpeluang tengok

      Delete
  3. mmg best, seperti kata Sal tgk kali ke 2 pun onz 😄

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada masa nanti saya nak tengok lagi. Haha

      Delete
  4. yg penting kelakar.. hahahaha boleh gelak sampai nangis

    ReplyDelete
  5. nt nk tgok.. xsempat nk g panggung..
    so donlot jela mampu.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. sempat lagi ni nak tengok kat wayang. Pergilah, tak rugi dengan action dia semua

      Delete
  6. plot citer macam lambat sikit. tap ok la. best juga citer dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lambat jugaklah dan banyak cakap. Tapi not bad sebab banyak pengajaran

      Delete
  7. Best best best..... memang best sebab bila bertukar2 watak tu yang kelakar....tapi bila last tu sedih sangat bila best friend atuk dia tak nak balik...huhuhu terasa sangat kehilangan. huhuhu nasib baik panggung gelap sebab air mata meleleh juga bila part tu. huhuhu hati tissue sungguh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau saya jadi kawan atuk dia tu pun saya tak nak balik. Haha. Tapi betul memang kelakar tengok watak the rock blur and asyik lupa.

      Delete
    2. kuda tu yg xnak balik khanns.. hahaha plot twist tuuhh

      Delete
    3. Haah kuda tu tak nak balik sebab dia sakit. Tapi bila part berpisah tu yang sedih

      Delete
  8. kalo ajak kali kedua ciksal leh onnz? iyelah tuuhh., hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo wak yang ajak kena bawak anak-anak sekali

      Delete
  9. jom tengok lagi! Kita belum tengok lagi. Confirm lah best sebab the rock, kevin heart dan jack black tu memang terbaiklah lakonan dorang

    ReplyDelete
  10. Memang nak sangattengok.. samalah kita, suka the rock.. hehehe..

    ReplyDelete
  11. Sudah tengok.. Memang suka cerita ni sebab The Rock

    ReplyDelete
  12. oh sampai sekarang kak belum tengok movie ni, huhu

    ReplyDelete
  13. Yang 1st Mrs. A tengok memang terhibur.
    Tak boleh jadi nih! baca Sal punya reviews lagilah tak sabar nak tengok the next level nih! semoga impian nak tengok this weekend tercapai.

    ReplyDelete
  14. Mama X tgk lagi sal.. kawan MAA Kata bahagian tgh slow Sket

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup, tengah tu slow sikit. time tu saya sempat gi toilet. haha

      Delete
  15. cheq kalo xdak geng memang idok le tengok movie. tnggu kluar boleh download jele..
    ritu je dan kidnep kazen tengok frozen ahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak kalau dah excited nak tengok, sorang pun jadi.haha

      Delete
  16. sedih naw naw naw ni.
    ada ke patut anak2 aida tak nak gi tgk citer ni ???!!!
    ejen ali tgk 2 kali.
    jumanji diorang kata nak tunggu kat tv. gerammmmm!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpelah kak anak-anak akak support produk tempatan. hehe

      Delete
  17. kami tgk online. memang tabiat kalau ada movie season 2/no 2, memang kami akan tengok dulu movie part 1/season 1.. konon2 macam kesinambungan la.. hahaha.. gigih kami habiskn tgk jumanji 1 dulu, then baru tgk jumanji2 ni.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena tengok 1 dulu. Kalau tak nanti banyak part x faham

      Delete
  18. Saya juga selalu ikuti movie ni. Jalan ceritanya lucu.

    ReplyDelete
  19. layan semua siri jumanji musim pkp ni best jugak.. gelak2 hilang stress

    ReplyDelete

Your comment is highly appreciated. Komen dengan berhemah