Sibukkah Aku?

Saturday 22 August 2020

Assalamualaikum dan hai semua!

Korang mungkin tak rindukan aku, tapi aku sangat rindu nak membebel kat blog ni. Sibuk hanyalah satu understatement untuk si bujang macam aku. Lainlah kalau ada anak dua, tiga. Boleh juga buat alasan tak ada masa.

Tapi nak kata tak sibuk, aku sibuk la jugak. Walaupun tak dapat buat aktiviti kegemaran : travel. Tak dapat terbang ke luar negara, kita cuti dalam negara jelah ye. 





Bulan 7 hari tu, aku ke Pulau Kapas, Marang, Terengganu bersama keluarga. Sewa homestay di area Kelulut. Sebab ramai, lagi murah dan selesa dari ambil hotel atau resort. Untuk snorkeling pulak, kami ambil pakej dari Perza Boat Pulau Kapas

Ambil pakej private ni lagi selamat di musim covid ni sebab boleh booking the whole boat. Jadi, takdelah bercampur dengan entah siapa-siapa. Plus point ada 2 staf yang akan jaga sepanjang berada di tengah laut. So agak terjamin bab safety. Memang puas berendam,  sampaikan anak-anak sedara aku tak nak balik. Alhamdulillah cuaca baik sepanjang kami berada di sana. Memang terbakar kulit, tapi ok lah kan kalau hujan cmane nak mandi laut. Aku memang rekemen korang yang nak ke Pulau Kapas ambil pakej dengan Perza Boat. 



Sempat jugak ajak Anies pergi majlis meraikan kejayaan Liverpool menang liga buat kali pertama sejak 1990, bersama Media Kopites Malaysia iaitu sekumpulan peminat die hard Liverpool yang bertugas dalam bidang media. Well most of it la. Walaupun terpaksa patuh SOP, event ni tetap berjalan lancar dan happening. 

Event ni sebelum Aidiladha. Raya haji tahun ni pulak agak hambar sebab tak dapat sembahyang raya di masjid. Sekadar tengahari tu kami anak beranak buatla homemade steamboat. Ala-ala Seoul Garden gitu. Gambar lupa nak amik

Sejak PKP ni tak banyak peluang jumpa bff aku, ND dan SR. Masing-masing sibuk. Lagipun SR ada anak kecik. Nak lepak luar lama-lama, malas nak pakai facemask memanjang. So baru-baru ni aku angkut diorang staycation dekat Platinum Suites@Swiss Garden Residence, Bukit Bintang masa cuti Awal Muharam. Sebab dapat masa satu malam saja, kalau tidak boleh juga nak merentas negeri. If berkesempatan aku share review tempat ni. Apa yang aku suka dan apa yang kurang berkenan di hati.

Selain dari itu, aku menjalani kehidupan macam biasa. Ada jugak benda tak best yang jadi tapi benda tak best macam biasa aku malas nak cerita. 

Salam Awal Muharam untuk semua. Thanks for reading!

p/s: Terkial-kial guna template blogger baru ni



51 comments

  1. Mereka yang minat aktiviti laut mesti suka dapat habiskan masa berenang dan snorkeling

    ReplyDelete
  2. biasala ciksal benda x best berlaku hanyalah menjadikan kita matang dlm kehidupan nih., chewahhh., ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe. Memang la hidup ada pahit manisnya. Kita simpan la yang pahit. Kongsi yang manis2 aje

      Delete
  3. Salam maal hijrah..seronok bercuti bersama keluarga, snorkeling di laut biru..

    ReplyDelete
  4. seronoknya sal coti2 jalan2 ke teganu

    ReplyDelete
  5. nak ole ole? hahahaha larikkkkkkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Datang rumah, aku gorengkan keropok

      Delete
    2. x boleh. kena patuh SOP. social distancing. lg satu EPL nk start. den nak blk Liverpool da... hahahahahahahahahhahahahahahahhahahah

      Delete
    3. Kesian abam Mane saya kena covid. Huhuhu

      Delete
  6. Saya juga tak dapat pergi makan angin sebab terlalu sibuk mencari hawa dingin bagus dan murah untuk rumah saya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni namanya sambil menyelam minum air. Komen sambil iklan. Haha

      Delete
  7. Replies
    1. Thanks singgah cik bunga. Insya Allah akan balas kunjungan

      Delete
  8. Kira sibuk juga tu lama tak update blog. Ini pun sekalikan je banyak cerita kan. Cambest la pakej tu tapi itulah kita kurang mandi laut dan agak aquaphobia gak lah. Anyway, salam maal hijrah. marilah kita membiasakan dengan new interface dahsboard blogger baru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakej tu memang ok lagi-lagi kalau bawak keluarga besar. Saya suka mandi laut. Rasa tak nak balik.hehe

      Delete
    2. pakej macam ni memang seronok bawa satu family. Baru meriah gitu. Kena repeat lagi tu tandanya Sal :p

      Delete
  9. Bestnya bercuti ke pulau sambil snorkerling.

    Mrs. A pun tak suka template blogger yang baharu its complicated huhuhuu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai jugak tak suka ye. Tak mesra pengguna macam yang dulu

      Delete
  10. Hai cik Sal🌹🌹
    Semoga sihat selalu👍👍

    ReplyDelete
  11. seronok nya dapat cuti2 dengan famili macam ni..

    ReplyDelete
  12. Saya sudah lama tak ambil cuti pergi makan angin..

    ReplyDelete
  13. Syoknya Sal cuti2 dengan keluarga.

    Akak pun tak suka blogger yang baru ni, tapi apa boleh buat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalaulah boleh guna yang lama, tapi apakan daya

      Delete
  14. Seronok dpt cuti2 satu familia.
    stay safe selalu.

    ReplyDelete
  15. Sibok lah jgk Tu. Dpt travel dlm Ng pun dah best...xde lah hidup bosan sngt mcm iolls nih. Nak travel risau keselamatan anak. Huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Risau la jugak keselamatan anak2 sedara. Tu yang amik pakej private. Apa2 pun tak bergaul orang sangat

      Delete
  16. Hai Sal! Rindulah kat Sal. Sorry akak dah lama tak jalan2 sini. Mood blogging dan blogwalking terjun ke laut dalam.

    Bestnya cuti-cuti satu family!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samala saya kak. Update blog adalah 3 bulan sekali. Bukan laut lagi dah masuk Marina Trench

      Delete
  17. Liverpool and MU
    We'll never walk alone awal pagi tadi punya cerita huhuhuu...
    Lunyai kena bahan.

    ReplyDelete
  18. oitttt Liverpool dah mng yeepiyel kali ke patblas pon ko x update lg ke

    ReplyDelete
  19. syoknya pergi pulau..walaupun dalam negara aje, tetap puas hati...

    ReplyDelete
  20. wah bestnya gie jenjalan dengan keluarga kan. Akak baru nak jalan-jalan dengan kakak sekali covid 19 makin naik tak berani le bawa warga emas ni. Kena le cuti kat rumah je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa ni covid dah reda. Facemask pun belum diwajibkan pakai

      Delete
  21. Rumah blog sekarang leceh lah. Dah le kita jenis malas nak update sekali dia lagi susah bila nak update lagi le kemalasan akak melanda lebih teruk. hehehe leceh le

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhuhu kan. Rasa malas tu memang dah ada, dia menambah2 lagi

      Delete
  22. mmg bulan2 7/8 ritu ramai kan ke pulau2.. tapi mak xmo pi..
    tak dapat nak plan trip.. memang duduk rumah jela..

    ReplyDelete
  23. Bagus juga ada personal boat mcm ni. Safety first

    ReplyDelete
  24. aaa terengganuuuu! saya suka sangat negeri terengganu, tpi tula lama dah tk kesana sejak 2017
    nk gi ganu nk tgok pantai cantik, makan sedap, tgok jambatan baru ><

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doa la supaya covid cepat habis supaya boleh jalan-jalan balik macam dulu

      Delete
  25. entah bila boleh bercuti2 dlm malaysia lg.. memang nk pi ganu melawat makcik

    ReplyDelete

Your comment is highly appreciated. Komen dengan berhemah