5 Things I hate most

Sunday 13 March 2016


Assalamualaikum semua! Wah, lama betul tak join segmen, terutama sekali yang melibatkan tag mengetag ni. Kali ini aku ditag oleh kak Mummydearie dalam entry ini. Tapi, aku tak tau siapa pemilik asal segmen. Kalau terbaca, mohon komen seround dua, boleh jugak berkenal-kenalan dan bagi direct link.

Mari kita tengok apakah 5 perkara yang menimbulkan kebencian dalam diriku ini..

1.Driving
Hahaha..aku ni selagi boleh elak, memang aku elakkan diri dari driving. Melainkan tu soal hidup atau mati je. Mungkin sebab aku senang panik, terutama bila drive dalam KL. Next time kalau korang tengok driver terhegeh-hegeh bawak cam siput sedut ce korang intai driver dia. Entah-entah aku.

p/s : menarik sebab ramai yang join segmen ni taruk bad driver sebagai salah satu benda yang paling dibenci.

2.Orang yang suka menyibuk
There's a fine line between ambil berat dan being nosy. Aku memang stress kalau orang tanya banyak-banyak. Mungkin sebab sifat aku yang tak suka exposed sangat. Tengok jelah, aku jarang post apa-apa aku buat or mana-mana aku pergi dalam FB. Instagram pun aku takde. Blog lain, korang tak kenal aku, so sukati lah apa aku nak cerita.

3.Pasukan bola yang aku sokong kalah
Poyo? Well, life as a football fan is hard! Paling aku benci bila kalah dengan team musuh tradisi atau kalah walaupun main cantik cuma takde luck. Rasa hati bengkak je macam putus cinta.  Trust me, kaki bola je faham. OKlah, benci sebab lepas tu kena bahan. Memang tak best. Rasa nak log out FB setahun!

4.Perform atau bercakap di khalayak ramai
Sebab tu, walaupun suara aku *ehem* sedap, aku tak pernah join nasyid, koir, mahupun public speaking. Nyanyi kat rumah orang kahwin pun aku tak sanggup. Aku ingat lagi masa dipaksa jadi emcee time perhimpunan pagi kat sekolah, sampai petang aku punya gigil tak habis lagi. Siyes!

5.Tempat crowded
Crowd buat aku stress, so jangan expect nak nampak aku shopping di Sogo walau dahsyat macamana pun sale. Dan aku adalah manusia yang dah siapkan baju raya sebelum Ramadhan lagi sebab nak elakkan bersesak dengan orang ramai. Public holiday jangan mimpi nak ajak aku lepak Kuala Lumpur Darul Nepal. Either aku golek-golek kat rumah je, or tetibe dah ada kat kampung. Tempat yang aku dah jangka akan ramai orang pergi memang a BIG No.

Apa-apa pun, sebagai seorang manusia biasa, aku rasa kita harus embrace the differences. Manusia berbeza, and that's what makes the world a lively place. Jangan asyik nak benci orang, orang pun bukan suka kita sangat. Hahahaha. Tak payah nak impress manusia, kita hidup untuk impress Tuhan.

Peraturan segmen ni adalah aku kena tag 5 orang, so aku memilih mereka ini:


Takde paksaan pun, buat sekadar suka-suka. Thanks for reading, anyway! Terserempak time blogwalking jangan lupa tegur ye

57 comments

  1. sy pun x suka ckp dpn orgg,,sbb nervouss nau

    ReplyDelete
  2. menarik point nombor 2 :) sy pun selalu rasa kat blog ni lain, orang tak kenal kita. padahal ada je kawan2 yg baca blog. hahaha. mula-mula awkward, tapi hmm lantaklah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..saya memang bagi sorang dua kawan yang betul-betul rapat je baca blog.mungkin sebab memang secretive orangnya

      Delete
  3. akak pun tk suka org nyibuk tambah2 yg nk korek rohsia itu ini menciii

    ReplyDelete
  4. akak pun tk suka org nyibuk tambah2 yg nk korek rohsia itu ini menciii

    ReplyDelete
  5. Saya juga tak suka driving tapi hari-hari kena drive kerana kereta adalah kaki nombor 3 saya, hahaha...

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. Ini sudah bagus! Akak tak suka drive,..tahu drive tapi tak de lesen. Sebab tengok batu tepi jalan yg tak bergerak pun akak terkejut ;)

      Delete
    2. ha ha ha... i love driving toooooo

      Delete
    3. huda ngan siti boleh la gi road trip sesama..haha

      Delete
    4. Bagus,..bagus,..ada CT, ada Cik Manisah Lesing :)

      Delete
  7. ehehe ada nama ceq la.. okay kalau ceq rajin ceq buat k ????
    skarang ni blog ceq pun x terurus lagi..

    ReplyDelete
  8. hahaha...hakuPonKenaKe...

    nanti ye bila mood blogging kembali...

    merudum sesangat dah sekarang ni...

    ReplyDelete
  9. I have no choice, walau xsuka driving kena juga.. well sni susah nak dpt publiz transport.. Part xsuka crowded yes kta sama.. I lbh rela terperap dlm rumah atau lepak tepi sungai pun dah ok nak habiskan weekend.. :)

    ReplyDelete
  10. Datang sini sebab rasa kena seru hihihi nanti akak buat entri ye.
    Sekarang tengah mood cuti mengalahkan budak2 :)

    ReplyDelete
  11. No. 5 tu sama! Akak memang tak suka gi tempat2 crowded. Rimasnya sampai boleh sakit kepala :)

    ReplyDelete
  12. Tadi pi Blog Huda katanya.. listing benda2 happy.. aik ni listing benda2 bencilahh pulok... korang ni haluan kiri ngan haluan kanan ea.. kikiki :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..hidup kena balance.ada suka duka

      Delete
    2. Hahaha kena seimbang. Barulah besttttt!

      Delete
  13. Ehhh ada nama mummylahhh.... nanti mummy buat ea.. lepas balik outstation seminggu lebih ye... hehehheheehe.. pandai tak mummy cari alasan..hahahha :P

    ReplyDelete
  14. Mummy suka drive... nak nak kete manual..heaven main potong2 kat highway..hahahha :P

    ReplyDelete
  15. Dulu mummy pun lemas ngan org yg kuat menyibuk ni.. pastu bila dah selalu sgt.. mummy cakap kat diri sendiri "life aku best sgt kot, sebb tu orang suka menyibuk.." lagi mummy suka buat2 happy.. kasi padan muka itu orang..hahahaha kejam tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha... kannnn ! sebab life best tu lah yang orang nyebok... :P

      Delete
    2. erm..entahlah, life saya ni boring je..tu pun orang nak amik tau.

      Delete
  16. Mummy kalo buat presentation selalu lain dr apa yg nak di presentkan..hahahhaha... nasib la sapa suh cakap depan org ramai...

    Kalo jadi emceee..selalu je cakap lelaju..nanti event cepat hbs...mummy selamat ! :D

    ReplyDelete
  17. Mummy tak suka bola... cartoon bola je mummy suka..

    ReplyDelete
  18. no 5 kita geng... ! sep sep sikit!... tapi kalo terpaksa mummy akan pakai selipar, seluar pendek, sling bag... pegang camera... hahhahahaa :P Yeahhh amik street photo!

    ReplyDelete
  19. Kita hampir serupa je Cik Sal...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..SS bukan suka driving ke? 140 km sejam katanya

      Delete
    2. Itu kalu bawak Jay Emm je Cik Sal... Keh Keh Keh....

      Delete
    3. ahakss..leh caya ke tu..bukan sorang2 pun rive meme laju ke

      Delete
    4. entah-entah sorang lagi laju

      Delete
  20. hahahaha.. okey ! tak tau nak gelak yang mana satu.. tak suka driving jugak kalau sensorang.. rasa, ntah ! buhsan nya.. omangaiii..

    yang no 3 tu.. kalau dulu time blajo, rasa malas nak g kelas.. satgi confirm kena bahan.. kadang buat tak dengar ja... huh !

    no 4 tu sukaaaa !!!

    no 5 tu acah2 tak suka.. padahal suka.. tak tau napa suka tempat crowded.. muhaha

    ReplyDelete
  21. semoga jumpa di hari blogger 2016 di Campbell

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila ye?selalu anies yng update event macam ni

      Delete
  22. Sama lah dengan akak...tak suka driving kecuali dengan keadaan terpaksa...bawa keta pun mcm siput...hihi

    ReplyDelete
  23. Mak kalau Pak Jilap ada mmg tak suka driving Sal. Malas nak dengo macam macam komplen.
    Baiklah drive sesorang aman dunia hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak Hainom Okje...emailkan JM alamat boleh..plsss

      Delete
  24. DRIVING??? i like most!!! hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaaa akak jumpa 1 lagi calon hahaha bagus entri Sal ni,..akak jumpa banyak potential driver ;)

      Delete
    2. kan..ni smeua boleh di ajak join road trip

      Delete
  25. yg ni mmg benci,...PENYIBUK!!!!

    ReplyDelete
  26. keh keh keh keh..kalau pasukan mana2 kalah pun sis x heran sbb x minat

    ReplyDelete
  27. laaaa.....ada darah nebes ke cik Sal titew..dah tu karaoke leh plk hhhihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. karaoke dalam bilik tertutup, lagipun ngan kawan-kawan je..hehehe

      Delete
  28. yess..x suka gak tempat crowded ni..bucuk peluh! kalau kat msia lah..kalau kat Korea okey je kalau crowd ramai ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. korea JM suka lah, berlaga ngan Oppa..haha.silap-silap berlaga ngan pakcik-pakcik je

      Delete
  29. sib baik x kena TAG...syukur hihih

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya tak tag, ada je orang lain tag JM nanti..tunggulah

      Delete
  30. jgn lupa...kalah kt final...eceh...mcm laa tiap2 thn msk final wakakka

    ReplyDelete

Your comment is highly appreciated. Komen dengan berhemah