Wednesday, 9 July 2014

Brazil-Jerman-Nazi-Yahudi-Gaza

Assalamualaikum dan apa khabar semua!

Pagi tadi, lepas menyaksikan kekalahan tragik Brazil 1-7 kepada Germany, aku pun bukaklah FB. Tengok ramai yang membahan pasukan Brazil secara berjemaah sebab kalah teruk. Bukan setakat penyokong Germany, penyokong pasukan lain dan lalang-lalang pun tumpang sekaki. Tersengih-sengihlah aku sorang-sorang di Subuh hari. Bukan gelakkan pasukan Brazil dan penyokong diorang (marah pulak peminat the Selecao kat aku), tapi tengok orang dok edit gambar Adolf Hitler pastu taruk ayat pelik-pelik.

Scroll bawah lagi, tetibe nampak latest update by Facebook Viva Palestina. Klik gambar untuk lebih jelas.


Ya Allah, berdosanya aku rasa! Dalam kita leka tengok bola, saudara-saudara kita di Palestin sana sedang dizalimi rejim Zionis! Pastu nampak pulak link berita ni.

https://www.middleeastmonitor.com/news/middle-east/12636-oic-to-discuss-escalation-in-israeli-attacks-on-palestinians

Like, seriously people? Berapa kali nak discuss? Benda ni bukan isu sebulan dua, tapi dah berpuluh tahun. Balik-balik pemimpin-pemimpin negara Islam ni dok kutuk-bincang-senyap. Kutuk-bincang-senyap. Ulang-ulang tu je.

Orang kata tak kenal maka tak cinta, kan? So, apa kata korang bukak link ni dan baca sendiri.
http://angelwearsgucci.blogspot.com/2012/11/konflik-israel-palestin-untuk-dummies.html
p/s: this is one of my favourite blog. Tak rugi korang follow sebab dia sentiasa update entry Islamic yang senang faham tapi makan dalam!

Untuk kita, jangan pernah lupa berdoa untuk mereka. Lagi-lagi di bulan Ramadhan ni. Cadangkan Imam masjid dan surau baca Qunut Nazilah sewaktu solat witir dan subuh. Qunut Nazilah merupakan senjata doa paling berkesan apabila umat Islam dilanda musibah. Lagi afdal dari solat hajat.



Semoga umat Islam di Palestin terus tabah dan semoga Allah ampunkan dosa-dosa kita sebab selalu leka dan mengabaikan mereka. *nangis* 

Wallahu'alam.

47 comments:

  1. Allahu Akbar, konflik yang tak akan pernah berakhir.itulah hakikatnya Sal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul kak Ana, kesian diorang.Tak tau sampai bila akan menderita.

      Delete
    2. Yahudi - sebenarnye merekalah daj*al.
      Saya dengar dari syarahan agama di radio. Memang logik.

      Delete
  2. Semoga mereka tabah hadapi ujian Allah nie.. ;(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga Allah akan membantu mereka. Amin..

      Delete
  3. semoga Allah melindungi mereka ... aaamin .

    ReplyDelete
  4. Kesian sedih semua ade laa..kalau la dgn nangis boleh redakan serangan tu. Dah lama ana nangis byk2. Hmm..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takpe Ana, kalau nak nangis, kita nangis masa doa k :)

      Delete
  5. Sedih tu mmg sedih...hanya mampu berdoa buat mereka

    ReplyDelete
  6. Allahuakbar! Malaysia mungkin akan jadi macam tu kalau kita tak jaga agama kita. Ya Allah, bantulah umat Islam di Palestin, Gaza, Syria dan seluruh dunia. Aamiiin. (T T)

    ReplyDelete
  7. Yerr...kita dihanyutkan dgn world cup tanpa sedar...huhu..

    ReplyDelete
  8. itulah berjayanya yahudi menghanyutkan umat islam tanpa sedar, perasan tak, selalu sangat acara sukan dunia selau terserempak dgn bulan ramadhn, sepatutnya umat islam bangun merintih, tahajud banyak2, hidupkan roh amala ramadhan, tapi kita leka..hanyut dalam roh bola..sedihhh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah Yahudi, memang licik dan penuh tipu daya.

      Delete
  9. betul tu Sal..Kita sini bersuka ria, ada yang menderita kan..doa untuk kesejahteraan mereka...

    ReplyDelete
  10. ya Allah..geram sangat..saja Israel ambil tiime bulan Ramadan nak serang umat Islam kat Gaza..depa ingat bulan puasa nie umat Islam akan lemah sebab tak makan? sorry la..marilah kita sama2 tembak doa banyak2 kali untuk keselamatan umat islam di Gaza..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu Haura,semoga diorang tabah. semoga Allah akan bantu hancurkan rejim zionis!

      Delete
  11. kenapalah hitker tak bunuh semua yahudi kan ... semoga Allah melindungi mereka .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin ada hikmah Nya. Allah nak umat Islam bersatu dan bela nasib ummah sendiri agaknya. .

      Delete
  12. Marilah bersama2 kita semua terus berdoa agar Allah senantiasa beri kemudahan & jln kejayaan buat mereka yg memperjuangkan Islam, menegakkan yg hak & memerangi kebatilan serta kekejaman regim zionis yg dilaknati ini... aamiin.

    ReplyDelete
  13. moga Allah melindungi mereka yg di zalimi.. sama sama kite doa kan untuk mereka. amin.

    ReplyDelete
  14. Semoga Allah lindungi mereka. Amin..

    ReplyDelete
  15. Umat islam???? kami hanya mampu berdoaaa.... tanpa usaha... ;(

    ReplyDelete
  16. Mampu berdoa je. . muga diselamatkan drp bencana

    ReplyDelete
  17. Allahuakbar.. sedih sangat bbila ternampak gambar gambar yang dikongsi di fb.. hanya doa yang dapat dikirim..

    ReplyDelete
  18. ya Allah selamatkanlah Palestin

    ReplyDelete
  19. Israel nie memang selalu anggap mereka kebal daripada tindakkan undang-undang..sampai bila kita sebagai umat islam nak berdiam diri atas alasan tak mencampuri hal ehwal negara lain???

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  20. Strider, Israel memang kebal pun sebab Amerika dan PBB back up diorang.Negara Islam lain pun takut, kang cakap lebih-lebih takut negara diorang plak kena serang.tu yang saya cakap 'kutuk-bincang-senyap'.semuanya dah kena ikat kaki tangan

    ReplyDelete
  21. apa yg sal tulis tu semua betul...
    blog angelpakaigucci tu pon selalu akak baca, follow fb dia lagi (*_*)

    ReplyDelete
  22. tulah..kak tak tahan tengok gambar2 yg dimuat turun di WA. kita hantar doa buat mereka. kalau kat SP, memang kebanyakan masjid buat doa qunut nazilah ni lepas solat jumaat.rasa2 esok pun, ada gak

    ReplyDelete
  23. Bayangkan jika kita berada di tempat meraka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita tak mungkin setabah diorang. .

      Delete
  24. Semoga mereka tabah hadapi ujian Allah

    marilah doakan mereka di gaza

    ReplyDelete
  25. sedih melihat krisis ni..
    kita tak mampu nak tlog berperang ke sana... tapi apa yg ble kia buat..panjangkan doa dan membri sumbangan utk saudar2 kita di sana :)

    ReplyDelete
  26. Kejam betul rejim zionis.. semoga Allah memberi balasan kepada mereka yg menyakiti rakyat palestin..

    ReplyDelete
  27. terus doakan mereka...pray4ghaza

    ReplyDelete
  28. kata-kata hitler tu supaya semua buka mata

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Mar..nak bagi kita sedar.

      Delete
    2. Betul tu Mar..nak bagi kita sedar.

      Delete
  29. sbb tuh akak xsuke bola antarabgsa nih....satu pun pasukan akak xsokong..lgpyn nih antara agenda yahudi...anjur world cup time umat Islam nak berpuasa...saja melekakan umat Islam..

    ReplyDelete
  30. kalau hitler yang kafir tu pun boleh bunuh orang2 yahudi... tapi kenapa tidak negara2 islam kita? :D nak seribu daya... taknak seribu dalih kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Acik idah : step pertama adalah bersatu hati sesama Islam. Lepas tu baru boleh lawan Yahudi. Orang Yahudi tak takut pun bila tengok kita sama agama pun dok berpecah-belah

      Delete
  31. Semoga mereka terus tabah... aamiin.

    ReplyDelete
  32. Okje ni kan Sal kurang suka membaca.....suka org brief aje....hehe nampak tak pemalasnya okje ni hehe
    Tq Sal kerana berkongsi cerita sekurang kurang terbukaklah minda ni

    ReplyDelete
  33. OKje: sama la saya,kadang-kadang malas gak baca, tapi suka baca blog APG tu sebab cara dia simple dan orang senang faham..hehe

    ReplyDelete
  34. sy ada dgr ceramah drpd seorg ustaz ni... katanya, org palestin ni adalah umat islam yg terbaik yg wujud di muka bumi ini. kenapa mereka? sbb mereka sentiasa diberi ujian oleh Allah dan ujian itulah menjadikan mereka TERKUAT dan TERBAIK. sesungguhnya orang yang terbaik di kalangan kamu adalah orang yang sering diuji....

    ReplyDelete
  35. setuju sesangat anis...berpuluh-puluh tahun diorang hidup dalam 'kurungan' tapi tak pernah mengalah walau diorang terpaksa usaha sendirian.memang kagum dengan rakyat Gaza.moga mereka yang terkorban dikurniakan mati syahid.

    ReplyDelete

Thanks sudi baca. Komen je apa-apa korang suka. Lagi panjang lagi best

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Template by BloggerCandy.com