Amalan Sunnah di bulan Muharram

Monday, 1 August 2022

Assalamualaikum. Rasanya belum terlambat nak ucap Salam Maal Hijrah buat semua pembaca blog aku yang beragama Islam. Semoga Allah ampunkan dosa-dosa kita yang telah lalu dan makbulkan doa kita. Tahun baru, buku baru, semoga amalan kita dapat ditingkatkan momentum dan lebih istiqamah. Tak salah berazam seperti lazimnya kita berazam bila masuk kalendar Masihi

Jom sama-sama kita berpuasa sunat Tasu'a dan Asyura. Moga mendapat berkat dan fadilat. 

Salam Maal Hijrah 1444H.

22 comments

  1. Salam Maal Hijrah Sal..amin2..

    ReplyDelete
  2. Salam Maal Hijrah Sal. Semoga tahun baru ni lebih baik dan Semoga Allah terima serta berkati amalan kita. Aamiin...

    ReplyDelete
  3. salam maal hijrah sal n family :)

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah.. Terima kasih atas perkongsian..

    ReplyDelete
  5. Salam Maal Hijrah kak sal! In shaa Allah, kalau tak bulan mengambang boleh puasa nanti hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. samalah kita. tengok bulan kita jugaklah mengambang ke gerhana, hihi

      Delete
  6. Terima kasih Sal atas perkongsian.
    Kalau tak Mrs. A pun terlepas pandang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah. saling mengingatkan sesama kita

      Delete
  7. Salam maal hijrah Sal. Terima kasih perkongsian.

    ReplyDelete
  8. Terima kasih share ilmu ni. Baru tau tentang puasa Tasu'a. Selama ni tau puasa hari Asyura je. Salam Maal Hijrah.

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah.
    Bagus perkongsiannya ini terutama untuk yang selalu lupa macam Kak Amie hihihiii.

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah... Aminnnn 🤲🤲

    ReplyDelete
  11. Insya-Allah, ada beberapa hari lagi kita boleh puasa sunat Isnin dan Khamis dengan baki Muharram yang ada.

    ReplyDelete

Your comment is highly appreciated. Komen dengan berhemah