Thursday, 27 November 2014

Liebster Award by Amy J

Assalamualaikum semua.. Aku telah di tag oleh Amy J untuk Liebster Award. Dah kali ke berapa entah blogger tag aku, ni first time dapat buat. Aku busy sekarang wei...dah balik kerja baru dapat bukak blog. Tu pun sebab bujang trang tang tang, kalau ada anak mau bersawang blog ni.

11 soalan dari Amy J (Aku copy n paste soalan dari blog Farrah MF yang kena tag jugak)

1. Satu tabiat buruk tak boleh diubah

Tak reti control temper. Bila aku marah, aku sendiri takut ngan diri aku. So, aku akan jauhkan diri dari orang. Takut entah apa-apa aku terlepas cakap. Tapi aku cepat sejuk balik asalkan orang tak provoke aku.
 

2.Dua benda mengingatkan korang dengan Amy J. hahahaha. susah gila soalan.

i.. Pelik - tapi akak rasa Amy normal je..hehe.
ii..Nak dikenali tapi tak nak famous

3. Tiga orang penting dalam hidup. Tunjuk Gambar pun boleh :)

i.my family
ii.my besties
iii.cam dah lebih dari tiga orang je ni...haha

4. Empat ciri-ciri lelaki yang berjaya mencuri hati

i.Jaga solat
ii.Hormat orang tua
iii.Kelakar, tapi tak loyar buruk
iv.Bersifat 'protective'.

5. Lima makanan tak boleh tolak

i.Mi Bandung
ii.Asam Pedas
iii.Spaghetti
iv.Kek coklat
v.Tomyam

6. Terbang atau baca fikiran orang?

Definitely terbang!!! Dalam hidup ni, lagi banyak kita tau lagi serabut weh. Apa kau nak fikir pasal aku lantaklah. Janji aku tak payah stuck dalam traffic jam, boleh sampai appointment on time dan tak payah tunggu flight promo. Jom travel!!!

7. Wahai*insert the name of your love*, saya sayang awak sebab.....

Wahai Salbiah Mokhtar, saya sayang awak sebab kalau saya tak sayang awak, siapa lagi..

8. Binatang paling menakutkan

Katak! Jangan sesape berani buat lawak 'Ali Setan' ngan aku memang sampai bebila aku akan benci korang..Huhuhu

9. Kenapa korang suka/tak suka pergi kenduri kahwin?

Suka - boleh jumpa kawan lama/ sedara mara, boleh pakai cantik-cantik, makan pun sodap!
Tak suka - "Kau bila lagi?"


10. Apa perasaan korang hari ini?

Penat sebab banyak kerja.

11. Rumah Idaman       

Ada swimming pool, ada tempat karaoke dan court badminton.

Thanks Amy, tag akak. Takde idea nak reka soalan apa...huhuhu.

30 comments:

  1. hehehe.. akak jumpa saya depan mata baru nampak perangai saya sebenarnya macam mana. :P

    saya pun tak suka yang loyar buruk. kadang-kadang x kelakar pun. saya kalau x lawak, saya memang x reti nak gelak dah... pandang je dia lama-lama, "apa kau merepek ni laki?"

    ya, saya pun x suka soklan tu. haish.. kalau ada, adalah... macam boleh panggil je, oi jodoh, meh datang sini. ada orang tanya kita bila lagi...

    ReplyDelete
  2. bestnya kalau rumah ada swimming pool. kalau bosan ja berendam. hehe

    ReplyDelete
  3. Sukaa swimming pool. Hoho ^^
    Katak xtakot, tp geliii
    Pencarian Sponsor Diperlukan

    ReplyDelete
  4. hehe..banyak rahsia Sal telah terbongkar..

    ReplyDelete
  5. Salam Jumaat Sal..yang first tu memang kelakor..he..he..nway mee bandung tu favorite kita Sal..dah lama tak makan..sedap kannnnnnn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeaa..Blog dah berwajah baru..cantik..

      Delete
    2. thanks...saya pun baru hari tu makan mi bandung, tapi dah craving lagi.acane tu..

      Delete
  6. alise kalau marah pon sama.. jangan ade orang depan alise.. lagi laju airmata kuar.. padahal sendiri yg nak marah ni..

    ReplyDelete
  7. Mehlah Dik Sal kita bergaul, beramah mesra. Memang akan hilang bad temper tu secepat ia datang. Akak kalau tengok Liebster Award ni dah tak tahu apa lagi nak cerita :)

    ReplyDelete
  8. Kalau saya ditag pun, belum tentunya dapat menjawab..hihihi

    ReplyDelete
  9. bagus jgk ada liebster award ni serba sedikit dapat mengenali rakan blogger tu...takut katak ye..akak takut ular..katak boleh tahan lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama ngan sis JM. Katak tu boleh tolerate lagi tapi yang panjang tu,..ammpunnnn!

      Delete
  10. part pegi knduri tue bila ada soklan2 yang kurang sedap nk dgr tue jadi xbest....

    ReplyDelete
  11. Bestnya Sal jawapan last sekali.....
    Ohhhhb okje pun ngidam rumah cenggitu, mcm kat drama drama tu...pergh kslau fpt mmg duk rumah ajelah ....

    Tp oleh sebab tak dptkan so redho ajelah apa yg ada huhu

    ReplyDelete
  12. sal, nk kek coklat x? mai la dtg umah ;-)

    ReplyDelete
  13. Spegetti tu pun feveret saya jugak tu hehee.. :D

    ReplyDelete
  14. Tiba-tiba teringin nak makan mi bandung plak!
    Jawapan no. 7 tu sweet :)

    ReplyDelete
  15. adoi yang wedding tu kena sangat dah hahaha samalah kita. semak sungguh nak jawab..

    ReplyDelete
  16. Suka jgk pergi wedding..salah 1 sebab trs berangan dpt pkai bju pgntin y joges tu.. ye la.zaman kt dulu.x.cun.mcm skarang..

    Moga tcapai impian rmh tu.. nk tumpang asya mandibkat swimming pool ye
    Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..sekarang dah macam-macam fesyen kan..

      jangan kata asya, mama n papa asya pun boleh tumpang sekali.amin...

      Delete
  17. Ok dah jawab semua soalan. Tapi jgn terperanjat award ini sentiasa berlegar memang letih nak jawab walau cuma 11 soalan:)

    Macam exam pulak ye hihi..

    ReplyDelete
  18. slalu gitu kan, timm klau kna tag..mmg stop smpai situ je lah..hihi..bru je balik dr knduri kwen, adik2 junior kwen pulak tu..sek bek xkna tnya soalan bukan2..

    ReplyDelete
  19. Soalan, "bila lagi?" tu memang sensitif kan?
    Hehe..sabau jelah,kan?
    Pikir je dorang takde modal nak tanye soklan ape.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anggap je diorang mendoakan kebahagiaan saya..hehe

      Delete
  20. Haah, amy x pelik pun sebenarnya...
    Macam biasa je.
    Spaghetti tu macam dah lama tak makan.
    Tetiba teringin pulak di waktu kedai dah menutup tirai nye..

    ReplyDelete
  21. Amy J pelik ka? tak nampak pelik lagi hehehe
    kek coklat sama kesukaaan dengan saya yeaaa

    ReplyDelete
  22. Replies
    1. Hehe. Thanks atas peringatan.marah tu kan kerja syaitan.tul x?

      Delete

Thanks sudi baca. Komen je apa-apa korang suka. Lagi panjang lagi best

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Template by BloggerCandy.com