Thursday, 23 October 2014

Day 7 : A song that you hate *10 DAYS MUSIC CHALLENGE*

Assalamualaikum semua

Lagu yang aku benci? Actually aku bukanlah benci lagu ni, tapi aku tak sanggup dengar. Kalau keluar kat radio aku akan terus tukar. Bukan sebab lirik, melodi, apatah lagi penyanyi. Lagu ni buat aku terkenang seseorang dari zaman silam. So, daripada dok tenggelam dalam kenangan baik kita move on ye dok?

Ungu - Tercipta Untukku

Menatap indahnya senyuman diwajahmu
Membuat ku terdiam dan terpaku
Mengerti akan hadirnya cinta terindah
Saat kau peluk mesra tubuhku
Banyak kata
Yang tak mampu kuungkapkan
Kepada dirimu

Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Sepanjang hidupku

Meski waktu akan mampu
Memanggil seluruh ragaku
Ku ingin kau tau
Kuslalu milikmu
Yang mencintaimu
Sepanjang hidupku


*autopublish*

34 comments:

  1. Saya suka sangat lagu ni. Betul-betul, kita kena move on dengan hidup kita :)

    ReplyDelete
  2. meremang bulu roma kalau mendalami lirik sambil dengar lagu.. huhu...
    sal jemput join segmen ni..http://sueakgogeous.blogspot.com/2014/10/9-awesome-blogs-of-month.html

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. sorry anies, tapi rasanya dah inform..sal tukar url blog.follow link yang ni ye...huhu

      Delete
  4. Hmmm.... siapalah agaknya yg Sal terkenangkan itu
    Apa pun jgn sampai mengalir airmata pulak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah kak..dulu-dulu adalah, sekarang dah tak :)

      Delete
  5. Apapun terjadi..kehidupan harus di teruskan. Jgn pandang belakang lagi Sal..

    ReplyDelete
  6. La kesiannya dia...Ada kisah sedih ni...Nway kita suka sangat lagu ni...It reminds me of someone..he..he

    ReplyDelete
    Replies
    1. suka gak lagu ni...tapi setiap kali terdengar terus teringat someone tu, terus rasa tak boleh dengar

      Delete
  7. Replies
    1. haha..teringat memori lama sayu lah.kejap je..no worries ;)

      Delete
  8. Weyh mmg sedaplah Sal lagu ni.... harus tenggelam dalam lautan asmara ni kalau tgh mabuk cinta gini hihi.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah, sampai hati saya mem'benci' lagu sebegini indah..hehe

      Delete
  9. Lagu ni, tak bagus, kita tak boleh nak dengar sebab tak best. Kalau bagus sangat pulak, ada yang kita tak leh nak dengar juga sebab ia mampu membangkitkan kenangan silam.

    ReplyDelete
  10. terutama seni kata aku ingin selalu ditemani...

    ReplyDelete
  11. Lagu ni klu tngh bersedih boleh jadi sedih Sah huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup, tu sebab bila sedih akan avoid lagu ni..hehe

      Delete
  12. banyak sangat berlagu-lagu nih, banyak memori yea? he he

    ReplyDelete
  13. lagu lagu dari band ungu ni memang semuanya saya minat...

    ReplyDelete
  14. lagu dan kenangan mmg saling berkait.. kadang lagu tu kene dengan waktu kita waktu tu...

    ReplyDelete
  15. kan.. sebenarnya bukan benci lagu. tapi benci kenangan yang kita ingat thru sesebuah lagu itu.. hurm..

    ReplyDelete
  16. Lagu boleh jadi deep kalau ada bond terikat dgn lagu tu.

    ReplyDelete
  17. Best pe lagu ni, Sal.
    I like:)
    Muahhhsss..tetibe pulak..

    ReplyDelete
  18. Saya suka kumpulan ni. Lagu-lagu mereka best banget!

    ReplyDelete
  19. aaaaaaaaaaaaaaa.. saya suka ungu! saya suka pasha. saya suka lagu ni! >.<

    tapi macam kak Sal cakaplah. saya ni sedih gak kadang2 bila dengar lagu ni... macam xkan terjadi je. hmmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe, memang suka ungu, pasha dan semua lagu diorang.just that dulu ada someone suka nyanyi lagu ni..so bila dengar lagu ni automatik teringat dia.tak nak ingat, so tak nak dengar...haha

      Delete
  20. ohh..ada cerita di sebalik lagu rupanya...kalau tanya sis JM mmg x de lagu yg sis HATE the most

    ReplyDelete

Thanks sudi baca. Komen je apa-apa korang suka. Lagi panjang lagi best

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Template by BloggerCandy.com