Friday, 3 January 2014

Dua Ribu Empat Belas

Assalamualaikum...

Lamanya tak menaip...Agak busy lately, lagipun kat rumah tak dapat nak guna PC. Almaklumlah cuti sekolah, tak ada faedah pun berebut ngan anak-anak sedara. So, sebagai mak sedara yang baik kita mestilah mengalah. en? en? Ni dah rileks sikit baru dapat curi masa blogging kat office. Haha, bukan curi tulang ye, tapi takde mood nak kerja. Itulah akibatnya kalau cuti lama sangat. Cuti hari tu aku gi holiday kat Melaka ngan family. Dekat je..tapi hakikatnya dah berkurun tak jejakkan kaki ke sana. Nantilah bila free aku story mory pasal the trip.

Permulaan tahun 2014 agak mencabar bagi aku dari aspek kerja. Department aku buat revamp, tapi carta organisasi baru belum keluar lagi. Aku tengah tunggu bos aku panggil sebab khabar angin kata akan ada perubahan sikit dari segi job task dan aku kena tukar clerk bawah aku. Aku tak nak cerita banyak sebab bukan korang faham pun pasal kerja aku..hehehe. Yang pasti aku anggap ni sebagai cabaran untuk keluar dari comfort zone. Nah..aku kan ahli fizik separa siap - pernah jual supplement bina badan - tetiba dapat kerja kat library syarikat surat khabar. So...come to mama!!!


Still, the suspense is killing me!!! Bila la bos nak panggil nih...

Tahun ni tahun terakhir aku sebagai 20 something. Oh my, cepatnya masa berlalu. Takut jugak aku nak masuk 3-series sebab aku rasa banyak lagi aku tak achieve dalam hidup aku. Kalau ikut dari segi material, malu jugak sebab belum ada kereta sendiri. Tapi somehow aku target nak beli rumah sebab harga kereta makin lama makin turun, tapi harga rumah makin lama makin menuju puncak everest!!Esok lusa rakyat Malaysia ni semua tido dalam kereta je!

Cakap pasal harga naik..erm..


Hopefully tahun ni ada increment. Kena lebih rajin bekerja supaya dapat bayar lebih banyak cukai untuk menampung pelaburan kerajaan dalam memajukan ekonomi negara dan meningkatkan kesejahteraan rakyat *tangankatbahumatapandangatas*

Anyway, ni topik sensitif. Salah taip kang kena ban pulak blog kesayangan aku nih. Konon nak jadi keyboard warrior? pui!!! Marilah kita ikut saranan Prof. Muhaya, respon positif kepada perkara negatif. Tapi aku rasa apa dia cakap ada betulnya. Kena potong perbelanjaan yang tak perlu. Masa yang ada daripada dibazirkan buat benda tak berfaedah, kan lebih elok buat kerja sampingan, boleh tambah pendapatan. So, people of Petrosains, rasanya tahun ni muka aku akan lagi kerap muncul kat sana!

Ikutkan tahun ni macam-macam aku nak buat. Nak belajar jahit baju kurung la, nak blogging secara serius (buat duit kaching kaching), nak exercise lebih, nak stat balik makan kolagen secara rutin...Tapi semua pun duniawi... apa cita bekalan untuk ke alam yang lebih kekal abadi? Kenalah ada,kan?? Apa kata tahun ni kita perbanyakkan sedekah, sumbangkan tenaga untuk tolong orang, jaga ikhtilat, jaga aurat, banyakkan solat sunat dan rajin-rajin berpuasa sunat. Jom!!!

2014 ni aku harap aku dapat travel lagi banyak. Kena berjimat lah..means, kurangkan karaoke dan tahan diri dari beli barang-barang yang tak perlu. Aku ni kalau stress je shopping..tapi lepas tu tak guna pun barang-barang yang aku beli tu. Baik invest duit...untuk masa depan. Kot-kot sakit ke, nak sambung belajar ke, nak kahwin ke...

Cakap pasal kahwin...

It's been a long time since I last fall in love. Ada lah very brief fling with Encik A . Memang kejap pun...tak sampai 2 bulan. Haha, stupid me!!Tapi, terima kasih Encik A, dalam tempoh sekejap tu awak buat saya happy dan hidupkan balik rasa yang saya ingat dah mati 3 tahun lepas. It doesn't work out, takpelah, bukannya kita sampai tahap berjanji sehidup semati pun!

Tahun ni aku berharap aku akan jatuh cinta lagi. Dengan siapa, biarlah Allah yang tentukan. Namun harapan aku menggunung tinggi semoga kali ini biarlah dengan yang halal untuk aku. Kalau aku jatuh cinta lagi biarlah kali ini sampai ke Jannah. Amin..

Apa-apa pun, Selamat Tahun Baru 2014!!!Semoga tahun ni akan membawa seribu satu kebaikan buat kita semua.

p/s: Dah lebih setahun usia blog ni. Terima kasih buat yang sudi luangkan masa untuk membaca. Love ya!!!

No comments:

Post a Comment

Thanks sudi baca. Komen je apa-apa korang suka. Lagi panjang lagi best

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Template by BloggerCandy.com